Deklaracja dostępności - Komenda Powiatowa Policji w Wieliczce

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W WIELICZCE DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI BIP KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W WIELICZCE DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

Wstęp deklaracji

Komenda Powiatowa Policji w Wieliczce zapewnia dostępność BIP KPP w Wieliczce zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron BIP KPP w Wieliczce: https://wieliczka.bip.policja.gov.pl/.

Data publikacji strony internetowej: 2020-09-23

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024-11-27

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona BIP KPP w Wieliczce jest częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Treści niedostępne:

  1. niektóre dokumenty, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie zawierają elementów wymaganych ustawą,
  2. niektóre dokumenty PDF nie są odczytywane przez programy dla osób niewidzących,
  3. niektóre materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji.

Wyłączenia:

  1. niektóre filmy, opublikowane przed wejściem w życie ustawy, nie posiadają napisów.

Przygotowanie deklaracji dostępności:

Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-22

Deklarację przygotowano na podstawie samooceny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-11-27


Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej i strony BIP prosimy o kontakt. 

Koordynator do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Wieliczce.

Funkcję koordynatora ds. zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Wieliczce podkom. Paweł Tomasik, a w przypadku nieobecności koordynatora jego obowiązki wykonuje podkom. Anna Jaworska

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością BIP prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest rzecznik@wieliczka.policja.gov.pl, numer telefonu: 47 83 41 262. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności cyfrowej można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@wieliczka.policja.gov.pl lub pod numerem telefonu: 47 83 41 215.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie oraz wskazuje możliwy termin realizacji, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania wnoszący możne złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej: Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna oraz informacyjno-komunikacyjna


Główna siedziba Komendy Powiatowej Policji w Wieliczce, w której interesanci mogą załatwić sprawę, znajduje się na ul. Jedynaka 30A w Wieliczce. Jednostce podlegają Komisariat Policji w Niepołomicach, który znajduje się na ulicy Plac Zwycięstwa 8, oraz Komisariat Policji w Gdowie, usytuowany na ulicy Rynek 32.  Siedziba komendy oznaczona jest tablicą z numerem ulicy oraz napisem POLICJA umieszczonym nad wejściem do budynku.

 Wejście główne znajduje się od strony parkingu przy ulicy Jedynaka ( brak schodów).  

 W holu głównym po lewej stronie znajduje się Stanowisko Kierowania, na wprost znajduje się Punkt Recepcyjny. W Punkcie Recepcyjnym w godzinach urzędowania odbywa się punkt kontroli ruchu osobowego. Personel Punktu Recepcyjnego nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po godzinach urzędowania funkcjonariusze pełniący służbę na Stanowisku Kierowania są odpowiedzialni między innymi za obsługę interesantów.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Interesanci odbierani są z biura przepustek i poruszają się po terenie KPP w obecności funkcjonariusza Policji lub pracownika KPP (osoby wprowadzającej). Przejście z biura przepustek do dalszej części obiektu zabezpieczone drzwiami otwieranymi po wprowadzeniu kodu, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Po schodach tych nie może poruszać się osoba na wózku inwalidzkim. 

 Interesanci mogą być obsłużeni w pokoju nr 1B,  który znajduje się po prawej stronie biura przepustek, za pokojem 1  A. Dostęp do pomieszczeń do obsługi interesantów jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku.

 W budynku brak windy. W całym budynku są oznaczenia numeracji pięter.

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia.

Przed budynkiem, na parkingu wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.

Komenda Powiatowa Policji w Wieliczce oraz podległe  jej komisariaty, nie zapewniają  informacji na temat rozkładu pomieszczeń, w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy, z uwagi na ochronę obiektu zawartą w Planie Ochrony KPP oraz KP, który jest dokumentem niejawnym. Osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób są zapewnione poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.

Osoby słabosłyszące lub głuchonieme mogą skontaktować się z Komendą Powiatową Policji w Wieliczce za pośrednictwem sms-a. Numer telefonu dla wiadomości sms to 723 800 870. W treści wiadomości należy wpisać następujące dane: imię i nazwisko; adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość); sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (adres poczty elektronicznej, numer faksu, numer telefonu); rodzaj sprawy, z jaką zgłasza się osoba uprawniona, lub nazwę wydziału, do którego zgłasza sprawę (lub który prowadzi sprawę już rozpoczętą); termin spotkania (zgłoszenie należy przesłać co najmniej na 3 dni robocze przed spotkaniem); podać metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych). Istnieje również możliwość umówienia spotkania w domu osoby z niepełnosprawnością, która nie jest w stanie samodzielnie dotrzeć do jednostki. Wymaga to wcześniejszych uzgodnień z koordynatorem ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego online. Usługa tłumacza jest dostępna w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-20:00. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych. Aby dowiedzieć się, jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online, w jednostce Policji lub przez Internet, przejdź do strony Policja e-usługi.

Siedziba Komisariatu Policji w Niepołomicach oznaczona jest tablicą z numerem budynku oraz napisem POLICJA umieszczonym po lewej stronie wejścia do budynku. Komisariat nie jest przystosowany do przyjmowania osób, ze szczególnymi potrzebami zwłaszcza niepełnosprawnych ruchowo. Do wejścia komisariatu prowadzi 9 schodów. W budynku nie ma windy. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze obok pokoju numer 7. Przy budynku, nie ma wyznaczonego miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. Mając powyższe na uwadze, Komisariat Policji w Niepołomicach zapewnia jedynie dostęp alternatywny, gdzie każda osoba może się spotkać z Policjantem w domu lub innym dogodnym dla niej miejscu po wcześniejszym telefonicznym wspólnie ustalonym terminie wizyty.

Budynek w którym mieści siedziba Komisariatu Policji w Gdowie, oznaczony jest tablicą z numerem ulicy oraz napisem POLICJA umieszczonym na ścianie południowej budynku. Budynek Komisariatu jest częściowo dostosowany do przyjmowania i obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście główne znajduje się od strony ulicy Krakowskiej, bezpośrednio z chodnika. W przedsionku budynku znajduje się domofon przywołania oraz kontaktu ze służbą dyżurną. W holu głównym po prawej stronie znajduje się Stanowisko Kierowania, na wprost wejście do kolejnych pomieszczeń wewnątrz komisariatu. Funkcjonariusze pełniący służbę na Stanowisku Kierowania są odpowiedzialni między innymi za obsługę interesantów. Interesanci poruszają się po terenie KP w obecności funkcjonariusza Policji. Przejście z holu, do dalszej części obiektu, zabezpieczone jest drzwiami z zamkiem elektromagnetycznym, otwieranym od środka przez funkcjonariusza Policji. Przez drzwi może swobodnie przejechać osoba poruszająca się na wózku. Interesanci mogą być obsłużeni na parterze, bądź na pierwszym piętrze. W budynku brak jest windy. Interesanci z niepełnosprawnością, obsługiwani są na parterze w pokoju nr 20. W budynku brak jest toalety dla interesantów.

 W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą systemu języka migowego online. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.  W budynku komisariatu nie ma informacji wizualnej i dotykowej lub głosowej o rozkładzie pomieszczeń, co wynika z faktu funkcjonowania w obiektach Policji stref bezpieczeństwa. Informacja ogólna o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób głosowy –dyżurny jednostki. Osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób są zapewnione poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia i instrukcje dla osób funkcyjnych z zakresu ochrony przeciwpożarowej i zasad postępowania na wypadek ewakuacji.

 

Usługa tłumacza

W jednostce Policji istnieje możliwość załatwienia sprawy z pomocą Polskiego Języka Migowego i systemu języka migowego.

Jak skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego? Przejdź do: Informacje dla osób niedosłyszących.
W Komendzie mamy również możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego online.

Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami Ustawy z 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Bezpłatna usługa tłumacza (PJM, SJM, SKOGN) przysługuje osobom niepełnosprawnościami w rozumieniu Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, czyli osobom posiadającym urzędowe poświadczenie swojej niepełnosprawności oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Koordynator ds. zapewnienia dostępności

Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:

podkom. Paweł Tomasik, adres poczty elektronicznej: pawel.tomasik@wieliczka.policja.gov.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu: 47 83 41 262.

W przypadku potrzeby doprecyzowania wskazanych informacji na temat dostępności architektonicznej, prosimy o kontakt z Oficerem Prasowym, adres poczty elektronicznej rzecznik@wieliczka.policja.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 83 41 262.

 

 

Metryczka

Data publikacji : 01.10.2020
Data modyfikacji : 27.11.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Wieliczce
Osoba udostępniająca informację:
Jakub Kaczor Zespół ds. Informatyki i Łączności Wydziału Wspomagającego
Osoba modyfikująca informację:
Paweł Tomasik
do góry