Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej wszystkim obywatelom.
Skargi przyjmowane są w formie pisemnej (list lub protokolarnie) oraz pocztą elektroniczną. Do udzielenia odpowiedzi konieczne jest podanie adresu pocztowego dla doręczeń.
Skarga wniesiona pisemnie powinna zawierać : imię i nazwisko skarżącego, dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulicę, numer domu, numer mieszkania), dokładny opis zdarzeń.
W przypadku skargi wnoszonej ustnie w jednostce Policji przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który zostaje podpisany przez wnoszącego skargę. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię i nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis sprawy.
Zgodnie z par. 8 ust.1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. nr 5 z 2002 roku r. poz. 46). skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Komendant Powiatowy Policji przyjmuje strony w każdy poniedziałek w godz. 15:00 - 17:00 po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu i godziny spotkania.
Termin załatwienia sprawy
Skargi załatwiane są w terminie określonym przez Kodeks postępowania administracyjnego – nie później niż w ciągu miesiąca lub 14 dni w przypadku parlamentarzystów i radnych.
Gdy niemożliwe jest załatwienie skargi w powyższych terminach skarżącego powiadamia się o tym i wskazuje nowy termin do jej wyjaśnienia. Autor skargi każdorazowo informowany jest o sposobie załatwienia skargi. W przypadku niepotwierdzenia zarzutu w odpowiedzi umieszcza się uzasadnienie, które wyjaśnia przyczyny uznania skargi za bezzasadne.
Podstawa prawna
Przepisy prawne dotyczące rozpatrywania i załatwienia skarg i wniosków:
- Kodeks postępowania administracyjnego – dział VIII,
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Tryb odwoławczy
Postępowanie skargowe nie przewiduje trybu odwoławczego. Możliwe natomiast jest wniesienie kolejnej skargi, w tym również na sposób rozpatrzenia poprzedniej.
Pouczenie związane z wejściem w życie przepisów RODO
Na podstawie art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Wileiczce.
Kontakt:
ul. Jedynaka 30 A, 32-020 Wieliczka
tel.: 47 83 41 215
Komendant Powiatowy Policji w Wieliczce wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Adres mailowy: iod.kpp@wieliczka.policja.gov.pl
Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.
Pani /Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku kodeks postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Pani/Pana dane osobowe:
- będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
KPP w Wieliczce nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
Przysługuje także Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony danych Osobowych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.